VALORANT Patch Notes 9.10: Yeni Özellikler, Güncellemeler ve Değişiklikler

tarafından
14
VALORANT Patch Notes 9.10: Yeni Özellikler, Güncellemeler ve Değişiklikler

Yıl sonu yamanın ruhuna devam ederken, bu güncellemede özellikle Kontrolcüler, Sentineller ve Phoenix üzerinde detaylı değişiklikler yaptık. Oyun sistemlerimiz ve silahlar üzerinde birçok önemli güncelleme var. Bunlar arasında, Combat Report (Savaş Raporu) sisteminde yapılan yenilikler, yeni Regen Shield (Yenilenen Kalkan) özelliği ve silah dengelemesinde yapılan ayarlamalar, özellikle ilerleyen tabanca turları için oyunun dengesini önemli ölçüde değiştirecek. Şunu söyleyebiliriz ki, Frenzy tabancası artık daha sık tercih edeceğim silahlar arasında!

Hazır Olun, Bu Güncelleme Gerçekten Sıcak!

Yeni Zırh Özelliği: Oyunun Dönüm Noktası!

Yeni Regen Shield Özelliği: Stratejik Savunmada Devrim

Regen Shield
VALORANT’ın rekabetçi oyun alanında stratejik ve taktiksel olanakları genişletmek amacıyla yeni bir savunma seçeneği sunuyoruz: Regen Shield. Bu yeni zırh, artık mağazada bulunabilir.

  • Fiyat: 650 Kredi
  • Hasar Emme: 25 HP
  • Yenilenme Havuzu: 50 HP
  • Hasar Emme Özelliği: Sağlık kaybı gerçekleşmeden önce alınan tüm hasar %100 oranında bu kalkan tarafından emilir.
  • Yenilenme: Kısa bir gecikmeden sonra, kalkan, kalan yenilenme havuzundan çekilen puanlarla kendini yeniler.

Bu yenilik, oyunculara daha fazla strateji ve taktiksel seçenek sunarak, savunma oyununu farklı bir boyuta taşıyacak.

VALORANT Cypher Güncellemeleri: Yeni Dengelemeler ve Stratejik Değişiklikler

Cypher
Cypher, harita genelindeki bilgi toplama yeteneği ve güçlü öldürme düzenekleriyle dominant bir ajan olmaya devam ediyor. Ancak, Cypher’ın harita çapındaki bilgi toplama yeteneği onun benzersiz gücü olarak tasarlandığı için, öldürme potansiyelinin etkinliğini hedef almak istiyoruz.

Bu doğrultuda, Trap Wire (Tuzağa Düşürme Telinin) etkisini artırarak, tel çarpıldığında karşı oyunun mümkün olacağı süreyi uzatıyoruz. Böylece iyi bir düzenek ile düşmanların tuzakları kırmaya yönelik çabaları arasında daha fazla denge sağlanacak. Ayrıca, bu değişiklik, kırılması imkansız tuzaklarla başa çıkacak yeterli araca sahip olmayan takım kompozisyonları için de faydalı olacak.

Neural Theft (Nöral Hırsızlık) ultimate’inin, 5.10 yamasındaki ikinci ifşa eklemesi ve düşman cesetlerinde zaman kısıtlamasının kaldırılmasıyla oldukça güçlü hale gelmesinin ardından, diğer karşılaştırılabilir ultimatelerle uyumlu olabilmesi için maliyetini artırıyoruz.

Trap Wire (Tuzağa Düşürme Teli):

  • Artık, tam duvar hilesi görünümü uygulamadan önce 0.5 saniyelik bir başlatma süresi vardır.
  • Trap Wire, hangi tuzağa bağlı olduğunu daha iyi gösterecek şekilde yeni bir mini harita simgesiyle güncellenmiştir.

Neural Theft (Nöral Hırsızlık):

  • Ultimatemenin maliyeti 6’dan 7’ye yükseldi.

Bu güncellemeler, Cypher’ın stratejik kullanımını daha dengeli hale getirirken, oyunculara daha fazla karşı oyun seçeneği sunuyor.

VALORANT Agent Güncellemeleri: Sage, Deadlock ve Omen’e Yönelik Dengelemeler

Sage
Sage, yüksek seviyedeki oyunlarda nispeten düşük seçim oranı ile zayıf hissediliyordu. Bu güncellemeyle, takımının kontrol ettiği alanlara giren saldırganları durdurma ve yavaşlatma yeteneğini güçlendirmeyi hedefliyoruz.
Slowing Orb üzerindeki hız kesme değişikliği ile, iyi zamanlanmış ve proaktif Slowing Orb kullanımları, saldırganların hızlı hareket etmesini engellemeli ve düşman duelist karakterlere karşı daha anlamlı bir zayıflama debuff’ı oluşturmalıdır.

  • Healing Orb:
    • Kendini iyileştirme 30HP’den 50HP’ye çıkarıldı.
    • İyileştirme süresi, takım arkadaşları için iyileştirme süresiyle uyumlu olarak yaklaşık 5 saniye olarak ayarlandı.
  • Slowing Orb:
    • Artık, yavaşlama alanına giren düşmanların hızlarını %50 oranında düşürerek, Gameplay Systems güncellemelerinde Concuss değişikliklerine benzer bir etki yaratacaktır.
  • Resurrection:
    • Ult Cost 8’den 7’ye düşürüldü.

Deadlock
Deadlock’un ultimate’ı, artık nanowire kozasında serbest kalmayan hedefleri, zamanlayıcı süresi sona erdiğinde her zaman öldürecek. Önceden, hedefler yalnızca zamanlayıcı bitmeden önce hedef konumuna ulaşırsa ölüyordu.
Deadlock’un Annihilation Cocoon ve Barrier Mesh’teki sağlık görselleri, sağlık durumlarını daha net gösterecek şekilde güncellenmiştir.

Omen
Omen, yüksek seviyedeki oyunlarda uzun süre boyunca önemli bir kontrolcü ajan olarak kalmıştır. Özellikle, düşük bekleme süreleriyle dumanları yerleştirerek oyunun her aşamasında belirsizlik yaratma yeteneğiyle öne çıkar. Ancak, Omen’in, seviye geometrisinde bir yönlü dumanlar yerleştirme yeteneği, düşük karşı oyunla savunmada güçlü bir avantaj sağlar. Bu değişikliklerin, genel kontrolcü ekosistemi üzerindeki etkilerini izlemeye devam edeceğiz.

  • Dark Cover:
    • Dark Cover, artık her zaman, oyuncuların durabileceği seviye geometrisinde düşecektir. Bu, Omen’in Split B’nin ana bölgesindeki sigorta kutuları gibi küçük süs geometrilerine bir yönlü duman yerleştirmesini engelleyecek ve yalnızca oyuncuların durabileceği yerlere duman yerleştirilmesini sağlayacaktır.

“VALORANT Agent Güncellemeleri: Clove, Phoenix ve Jett’in Yeni Dengelemeleri”

Clove
Ruse:

  • Ruse kullanımında, hayatta ve ölü durumdaki dumanlar arasındaki müttefik ve düşman farkı daha net hale getirildi.
  • Düşman dumanları, müttefik dumanlarına kıyasla daha kırmızı tonlarda görünmeye başladı.

Not Dead Yet:

  • Öldürme süresi: 12 saniye → 10 saniye
    Bu değişiklik, 8.11 yamasında başka bir hata düzeltilirken yanlışlıkla yapılmıştı, ancak ultimate bu ayarlarla iyi performans gösterdi.

Phoenix
8.11 yamasındaki Duelist güncellemelerinin ardından, Phoenix’in cesur ve özgüvenli duelist rolünü daha da ön plana çıkarıyoruz. Bu değişiklikler, Phoenix’i hızlıca geri dönecek şekilde tasarlandı, Curve Ball ile sitelere hızlı bir giriş yapmasını teşvik ediyor ve girişte başarılı olmasını ödüllendiriyor.

  • Phoenix artık, flames (ateşi) ile her temas ettiğinde, ateşi terk etse bile kendisine sürekli iyileşme sağlıyor. Bu, ona ateşe girip tekrar saldırıya geçme fırsatı veriyor.
  • Curve Ball:
    • Artık imza yeteneği slotunda yer alıyor.
    • Her round başlangıcında ücretsiz bir şarj veriyor.
    • 2 öldürme ile ekstra bir şarj kazandırıyor.
  • Hot Hands:
    • Artık imza olmayan bir yetenek.
    • Fiyat: 200 kredi.
  • Blaze:
    • Phoenix’in hibrit “her işe yarayan” yardımcı yetenek değerini desteklemek için, Blaze’ı diğer vizyon engelleyen yardımcılar gibi güvenli bir mesafeden takım arkadaşlarına atabilmesini sağlıyoruz.
    • İlk mermi duvarlardan geçebilecek şekilde ayarlandı, bu da Blaze’ın Harbor‘ın High Tide yeteneği gibi çalışmasını sağlıyor.

Jett

  • Drift (Pasif):
    • Dengeyi etkileyen hata düzeltmesi: Artık Jett, suppressed (susturulmuş) veya detained (tutulmuş) olduğu durumlarda havada süzülemez.

VALORANT Yama Güncellemeleri: Sunset Haritası, Combat Report ve Oyun Sistemi Değişiklikleri

Harita Güncellemeleri
Sunset
Sunset haritası için global aydınlatma güncellemeleri yapıldı. Bu değişiklik sayesinde, haritanın daha önce karanlık kalan bölümlerinde aydınlatma kalitesinde ve genel görünürlükte belirgin bir iyileşme sağlanacak. Oyuncular, harita boyunca daha net bir görsel deneyim elde edecekler.

Oyun Sistemi Güncellemeleri
Bu yamadaki oyun sistemi değişiklikleri, VALORANT‘ın taktiksel oyun yapısını daha iyi desteklemek amacıyla yapılmıştır. Combat Report (Savaş Raporu), oyun içindeki etkilerinizi kolayca takip etmenizi sağlayan bir araçtır. Bu sistemlerin nasıl işlediğine ve oyunculara nasıl avantajlar sunduğuna sürekli olarak göz atıyoruz.

Combat Report
Combat Report, VALORANT‘ta bir round içindeki etkiyi anlamak için bir araç olarak tasarlandı, ancak bazen oyunculara bilmediği bilgileri sızdırabiliyor. Örneğin, Breach‘in Flashpoint veya Skye‘ın Guiding Light‘ı gibi utility kullanımlarınız sonucu öldüğünüzde, hiç görmediğiniz veya etkileşime girmediğiniz oyuncuları kör ettiğinizi öğrenebiliyorsunuz. Bu tür durumları dikkate alarak Combat Report’ta bir değişiklik yapıyoruz:

  • Utility kullanımı istatistikleri artık ölüm anında değil, round tamamlandığında görünecek.
  • Ölüm sonrası ekranda bir saat simgesi görünecek ve round bitince utility kullanım istatistikleri, bir sonraki round’un öncesine kadar devam edecek şekilde görünür olacak.

Concusses
İyi yerleştirilmiş concusses (sarsıcılar), hareket odaklı Duelist ajanlar için de diğer ajanlar gibi etkili olmalı. Ayrıca, bu değişiklik, teleport yeteneklerinin, dash yeteneklerine kıyasla daha esnek bir yeniden konumlandırma seçeneği sunarak giriş kabiliyetlerindeki zayıflıkları dengelemesine yardımcı olacaktır.

  • Concusses artık düşmanların dash hızlarını %50 oranında yavaşlatacak.
    Bu değişiklik Jett’in Tailwind‘i ve Neon’un Slide’ı gibi hareket yeteneklerini etkileyecek.

Overheal UI Görsel Güncellemesi
Overheal kalkanlarını alt HUD’da daha okunabilir bir şekilde göstermek için bir görsel güncelleme yapıldı.
Bu güncelleme, Reyna‘nın Devour ve Clove‘un Pick-Me-Up yeteneklerinden sonra bonus HP gösterimini daha net hale getirecek.

Duman Görsel Güncellemesi
Dumanın iç kısmına, dumanın yok olmadan önceki son anlarını belirten görsel ipuçları eklendi. Bu ipuçları, dış kısımdaki ipuçlarıyla uyumlu olacak ve oyuncuların daha bilinçli kararlar almasına yardımcı olacak.
Aşağıdaki ajanların dumanları bu güncellemeden etkilenecek:

  • Astra
  • Brimstone
  • Omen
  • Clove

“VALORANT Silah Güncellemeleri: Pistol Hataları, Phantom ve Vandal Dengelemeleri”

Silah Güncellemeleri
VALORANT’ın evrimleşmesiyle birlikte, oyuncular farklı swing ve peek yöntemlerinden nasıl faydalandığını öğrendi. Ancak, VALORANT’taki mermi etiketleme sistemi (vurulan oyuncunun hızının yavaşlaması) nedeniyle, vurulan oyuncular hızla yavaşlar ve bu da silahların doğruluğunun artmasına neden olur. Bu etkileşimi korumak istiyoruz, bu yüzden tüm hareket halindeki doğruluk cezasını artırmayı ve hareket sırasında niyetli bir şekilde ateş edilmesini teşvik etmeyi planlıyoruz.

Pistoller
Sheriff ve Frenzy, diğer pistollere kıyasla daha farklı hareket hatalarına sahip ve bunların korunması, karakteristik kimliklerini sürdürmek açısından önemlidir. Ancak, Ghost‘un Frenzy‘den daha fazla mermisi olması, pistollerin benzersiz güç ve zayıflık profilleri göz önünde bulundurulduğunda sezgisel bir anlam taşımıyordu.

Pistol Hataları Değişiklikleri

  • Tüm Pistoller (Shorty hariç)
    • Eğilerek hareket ederken doğruluk hatası: 0.1 → 0.5
  • Classic
    • Sağ Tık Koşarken Doğruluk Hatası: 1.3 → 1.5
    • Sağ Tık Zıplayarak Burst Doğruluk Hatası: 2.1 → 2.25
    • Yavaş Hareketle Doğruluk Hatası: 0.84 → 1.1
    • Koşarken Doğruluk Hatası: 2 → 2.3
  • Ghost
    • Yavaş Hareketle Doğruluk Hatası: 0.84 → 1.1
    • Koşarken Doğruluk Hatası: 2 → 2.3
  • Tüm Tüfekler
    • Yavaş Hareketle Doğruluk Hatası: 2 → 3
    • Koşarken Doğruluk Hatası: 5 → 6
  • Tüm Makinalı Tüfekler
    • Yavaş Hareketle Doğruluk Hatası: 2.4 → 3
    • Koşarken Doğruluk Hatası: 6 → 6.5

Pistol Mermi Sayısı Değişiklikleri

  • Frenzy
    • Mermi Sayısı: 13 → 15
  • Ghost
    • Mermi Sayısı: 15 → 13

Phantom ve Vandal Dengelemeleri
Son zamanlarda yeni haritalar ve oyuncuların daha yüksek doğrulukla nişan almasıyla birlikte Phantom’a olan ilgi azaldı. Phantom ve Vandal arasındaki mevcut farklar, her birinin kimliklerini benzersiz tutmayı ve birbirleriyle rekabetçi olmalarını sağlamayı amaçlıyor. Bu değişiklikler, Phantom’u daha iyi hissettirmeyi ve farklı mesafelerde başlıca hasar sorunlarını gidermeyi hedefliyor. Bu değişiklikler sayesinde, başlık vurularındaki 140 hasar ve 124 hasar gibi can sıkıcı anların önüne geçilecek.

Phantom

  • Hasar düşüşü değişikliği:
    Önceden:

    • 39 hasar (0 – 15m)
    • 35 hasar (15 – 30m)
    • 31 hasar (30m+)

    Şimdi:

    • 39 hasar (0 – 20m)
    • 35 hasar (20m+)

Hata Düzeltmeleri

  • Killjoy:
    • Alarm Bot ile ilgili bir hata düzeltildi; bot, doğru yeniden etkinleştirme animasyonunu oynamıyordu ve Killjoy’un alanına tekrar girmesiyle hemen yeniden etkinleşiyordu.
  • Clove:
    • Meddle yeteneği, seviye geometrisinden geçerek hata yapıyordu ve bu düzeltildi.
  • Haritalar:
    • Pearl, Breeze ve Sunset haritalarında, round öncesi ortam seslerinin çalmadığı bir sorun düzeltildi.

PC Düzeltmeleri

Premier Güncellemeleri
Visual Divider Eklendi
Invite Division sıralamalarına, Stage E9A3 sonu itibariyle demasyon için bir görsel sınır eklendi. Sıralamalar kesinleştikten sonra bu çizginin altındaki takımlar, bir sonraki Stage başında demore olacak.

Playoff Bildirimi
Eğer takımınız playoff’lara kalmışsa, Premier hub’a ilk girişinizde Playoff‘lara katılımınızı bildiren bir mesaj alacaksınız. Bu mesaj, takımınızın playoff’lar için gerekli koşulları sağladığı ilk anda görünecek.

Kontender Eligibility Son Tarihi
Premier sekmesinde, Kontender Eligibility için bir son kullanım tarihi eklenmiştir. 2024 için Kontender Eligibility, Stage E9A3 sonunda sona erecek. 2025 için Kontender Eligibility kazanmak isteyen takımların, Stage E9A3 veya 2025 yılı boyunca aşağıdaki eylemleri gerçekleştirmesi gerekecek:

  • Contender veya Invite Division‘da bir takımla Haftalık veya Playoff maçına çıkmak
  • Competitive modunda Immortal 3 veya daha yüksek bir zirve rütbesine ulaşmak
  • Elite 5‘te bir Playoff maçına katılmak

Hata Düzeltmeleri
Premier

  • Best of 3 maçlarında yaşanan bir sorun düzeltildi; önceden tüm maçlar Final olarak listeleniyordu, ancak artık her bir maç doğru şekilde Game 1, Game 2, Game 3 olarak sıralanacak.

Bu güncellemeler, VALORANT Premier deneyimini daha düzenli ve şeffaf hale getirmeyi amaçlıyor. Oyuncuların ve takımların ilerlemelerini takip etmelerini kolaylaştıran yeni özellikler ve hata düzeltmeleri ile oyun içi deneyim iyileştirildi.

VALORANT Console Hata Düzeltmeleri: Jett ve Raze Ultimate Sensitivity Sorunu

Hata Düzeltmeleri

Ajanlar

  • Jett ve Raze‘in ultimate yeteneklerini kullanırken, Focus modu devreye girmeden önce hassasiyetin ciddi şekilde azaldığı bir sorun düzeltildi. Bu hata, konsol oyuncularının yeteneklerini kullanırken daha fazla zorluk yaşamasına neden oluyordu ve artık düzeltilmiş durumda.