Larian, Baldur’s Gate 3’ün Büyüklüğünün Gelecek Projelerine Olan Etkilerini Tartışıyor

tarafından
95
Larian, Baldur’s Gate 3’ün Büyüklüğünün Gelecek Projelerine Olan Etkilerini Tartışıyor

Larian, Baldur’s Gate 3’ün Büyüklüğünün Gelecek Projelerine Olan Etkilerini Tartışıyor

Baldur’s Gate 3’ün arkasındaki geliştirici Larian Studios, gelecekteki projelere gözünü dikti. Stüdyo, Nisan ayında iki yeni oyun üzerinde çalıştığını açıkladı. Ancak ekip, bu yeni oyunların Baldur’s Gate 3’ün sürükleyici dünyasına aşina olan oyunculara yeni ve farklı bir deneyim sunmasını sağlama zorluğuyla karşı karşıya.

Larian, Baldur's Gate 3'ün Büyüklüğünün Gelecek Projelerine Olan Etkilerini Tartışıyor

Ağustos 2023’te piyasaya sürülen Baldur’s Gate 3, hızla büyük bir başarı elde ederek beş BAFTA ödülü kazandı ve birçok başka adaylık aldı. Çıkışının üzerinden bir yıl geçmiş olmasına rağmen, Baldur’s Gate 3 geniş bir kitleyi büyülemeye devam ediyor. Son raporlar, oyunun her hafta sonu 100.000’in üzerinde bir oyuncu tabanını sürekli olarak koruduğunu gösteriyor. Bu devam eden popülerlik, oyunun önemli etkisini vurguluyor ve aynı dönemdeki diğer büyük sürümlerden ayrılmasını sağlıyor. Baldur’s Gate 3’ün geniş tasarımı, detaylı dünyaları ve karmaşık anlatımları, bu sürekli beğenide önemli bir rol oynuyor.

Larian, Baldur's Gate 3'ün Büyüklüğünün Gelecek Projelerine Olan Etkilerini Tartışıyor

Bu büyük başarıya rağmen, Larian Studios, Baldur’s Gate 3 için genişleme paketi, indirilebilir içerik veya devam oyunu üretmeyeceğini açıkladı ve bunun yerine yeni projelere odaklanmayı tercih etti. Stüdyonun gelecekteki çalışmalarıyla ilgili hayranlar arasında büyük bir beklenti olmasına rağmen, PC Gamer ile yapılan bir röportaj, Larian’ın karşılaştığı önemli bir zorluğu ortaya koydu. Yazım direktörü Adam Smith, stüdyonun “Simpsons did it” senaryosuna benzer bir problemle karşılaştığını açıkladı. Yeni fikirler tartışıldığında, sık sık Baldur’s Gate 3’te zaten kullanılan unsurlara atıfta bulunduklarını belirtti. Bu durum, oyunun geniş kapsamlı özellikler ve yenilikler içermesinden kaynaklanıyor.

Larian, Baldur's Gate 3'ün Büyüklüğünün Gelecek Projelerine Olan Etkilerini Tartışıyor

Larian Studios, Yeni Projelerde Tekrardan Kaçınma Zorluklarıyla Karşı Karşıya

Bu durum, farkında olmadan zaten yapılmış olanı tekrarlamadan yeni içerik oluşturmayı zorlaştırıyor. Ayrıca, Smith, Larian’ın daha önce de benzer zorluklarla karşılaştığını, özellikle Divinity: Original Sin serisi ve Baldur’s Gate 3’ün geliştirilmesi sırasında yenilikçi deneyimler sunarken tekrar eden içeriklerden kaçınmayı hedeflediklerini belirtti. Stüdyonun bu zorlukları nasıl ele alacağı henüz belirsizliğini korurken, Larian Studios yakın zamanda neden Baldur’s Gate 3 için bir devam oyunu veya indirilebilir içerik yapmak yerine yeni projelere odaklanmayı seçtiğini de açıkladı.

Hayranlar Larian Studios’tan gelecek güncellemeleri beklerken, geliştirici Baldur’s Gate 3’e gelecek olan 7. Yama ile yeni özellikler duyurdu. Bu güncelleme, Kötü Sonlar ve gelişmiş özelleştirme için bir Mod Yöneticisi tanıtacak. Ayrıca, bölünmüş ekran oynanışı da geliştirilecek; oyuncu karakterleri birbirine yakın olduğunda ekran dinamik olarak birleşecek ve uzaklaştıklarında ayrılacak. Bunun yanı sıra başka iyileştirmeler de yapılacak.