Baldur’s Gate 3’ün kapsamlı Yama 7’si nihayet gelecek hafta çıkacak.

tarafından
69
Baldur’s Gate 3’ün kapsamlı Yama 7’si nihayet gelecek hafta çıkacak.

Baldur’s Gate 3’ün kapsamlı Yama 7’si nihayet gelecek hafta çıkacak.

PAX West’teki Baldur’s Gate 3’ün geliştirilmesi ve alımları üzerine yapılan panelin sonunda, Larian patronu Swen Vincke, oyunun uzun zamandır beklenen Yama 7’sinin nihayet gelecek hafta çıkacağını, aylar süren tanıtımlar ve oyun testlerinden sonra duyurdu.

Yama 7’nin ilk duyurusu Nisan ayında yapılmıştı ve bu güncelleme, özellikle resmi mod desteği ve baştan aşağıya yenilenmiş kötü sonlarla dikkat çekiyor. Mod desteği konusunda, Divinity: Original Sin 2’de olduğu gibi kapsamlı bir kampanya oluşturma aracına sahip olmasak da, BG3 için sağlanan araçlar ve destek, özel sınıflar, kullanıcı arayüzü öğeleri, büyüler, yaşam kalitesi iyileştirmeleri, zarlar ve daha fazlasını oluşturup yüklemeyi çok daha kolay hale getirecek. Ayrıca, resmi araçların gelecekteki yamaların (Larian, BG3’ün neredeyse, ama tam olarak değil, düzenlemelerinin bittiğini belirtti) modlarınızı veya modlu kayıtlarınızı bozma olasılığını azaltması umuluyor. Ancak, Patch 7’nin mod yazarları bu yeniliklere uyum sağlamak için biraz zamana ihtiyaç duyacağı kesin, bu yüzden bu konuda dikkatli olmakta fayda var.

Baldur's Gate 3'ün kapsamlı Yama 7'si nihayet gelecek hafta çıkacak.

Kötü sonlar, oyunun en kötü karakterleri için ürpertici genişletilmiş kesitler sunacak. Bu, kötü biten hikayelerde iyi hissettiren bir şeylerin eksikliğini biraz da olsa telafi edecek. Larian, iki ana sapmanın kesitlerini paylaştı: Dark Urge ve Dark Urge olmayan versiyonlar, diğer Origin karakterleri için küçük değişiklikler içeren kötü sonlar. Varsayılan kötü son, Knights of the Old Republic’tan hatırladığımız klasik bir tarzda, başkarakterin tüm tadpole yaratıkları üzerinde psişik kontrol sağlayarak kendi kötü niyetli Mind Flayer krallığını kurmasını içeriyor. Larian’ın, böyle bir karakterin perspektifinden gösterdiği bir klip, karakterin aslında bir psişik köle olduğu karanlık dünyada elma topladığını ve eğlendiğini hayal etmesini oldukça etkileyici buluyorum. Bu, bir şekilde Meet the Pyro’yu hatırlatıyor.

Dark Urge sonu ise oldukça sert; önizlemeler, varsayılan albino Dragonborn Durge’ün arkadaşlarını öldürdüğünü ve kararmış bir güneşin altında etli, kanlı bir sonrası dünyasında dolaştığını gösteriyor. Bu, Berserk’teki The Eclipse veya Elden Ring’in Frenzied Flame sonu gibi düşünebiliriz. Oyunun bizi uyarmadığı söylenemez: “Gece olduğunda, ölü bir dünyayı hayal edersin,” diyor Durge’ün kişisel görevi için erken bir oyun içi güncelleme. “Galgalarla dolu göller, pulsatör yığınları. Tek yaşayan varlık sensin. Kızıl güneş söndüğünde, son bıçağı kalbine saplıyorsun.”

Yamanın kısmi notları ve BG3 subreddit’inde playtestçilerden gelen söylentiler, tüm bunların yanı sıra, tüm-düşman oyuncular için de bolca yenilik sunduğunu belirtiyor. Devam eden yaşam kalitesi iyileştirmeleri, oyun genelinde ek tepkisellikler ve Alfira adlı yan karakterde bazı büyük değişiklikler söz konusu.